E36 Coupe

E36 Coupe

Műszeregység

2019. augusztus 16. - forgacsp

Műszeregység terén egy alap verzió áll rendelkezésre, ami mutatja a legtöbb dolgot amire szükségem van. Ami nem volt rajta arra ott a kiegészítő műszeregység .

Megbízhatóan működik nem volt vele gond, inkább egy szépészeti beavatkozást eszközöltem rajta, hogy ne zavarja a szemet. Így nézet ki :

img_20190104_080414.jpg

A számok körül vannak olyan pálcák amik nem láthatók. Kis keresésre kidobta magából az internet, hogy itt bizony öregedési betegségről van szó. Valószínűleg az kijelző forrasztái pontjai öregedett el, és kontakt hiba keletkezik. Ezt alátámasztani hivatott ha ezek a pálcikák néha égnek, néha meg nem.

A tevékenység nem túl bonyolult, kicsit faragni és forrasztani kell. Sajnos a műszeregység hátulján nincs erre ablak, se nem lehet értesüléseim szerint úgy leszedni hogy ne lehessen komoly sérülést okozni. Annyira nem érzem magam profinak, hogy leszedjem az egész hátlapot. Nem képvisel nagy értéket az óra mert nem ritka „M”-es verzió olajhőmérővel csak sima 6 hengeres óracsoport. Ennek ellenére nem szeretném elrontani.
A megoldás annyi hogy vágni kell egy ablakot rajta ahol befér a páka és nem bántjuk az egyéb elektronikai alkatrészeket esetleg szalagkábelt. Kiszereltem az autóból, 2 csavar fogja a fület a műszeregység tetején, azt olva meg lehet mozdítani kifelé az egészet. Hátul 3 csatlakozó van amit ki kell reteszelni a kihúzás előtt (a végén be van pattinva biztonsági csattal, ha azt kioldjuk akkor a kar felhúzásával kinyomja a csatlakozót a foglalalatból). Kormány mellett pont elfért, kicsit tekergetni kellett, de nem kell levenni.

Én úgy oldottam meg hogy nagyjából behatároltam a területet ahol a nyákba be van folyadék-kristályos kijelző, körbe rajzoltam majd a multifunkciós gépemmel ( az enyém Mannesmann de sokat Dremel-re esküsznek) egy vékony lappal körbevágtam (lenti képen a kis fekete karikák, olyan a gyakorlatban mint a flex néven emlegetett sarokköszörű vágólapja, csak kicsiben).

man92571_01.png

Itt lehet látni a vágást a hátlapon :

img_20190105_101722.jpg

img_20190105_101728.jpg

Majd az ablakot amit vágtam, a tetején ott az érintkezősor:

img_20190105_111026.jpg

Itt elővettem a pákát és az ónszippantót. Nem kell hozzá sebészi kéz, de nem árt ha biztos a keze valakinek. Elég közel vannak az érintkezők, kicsit is. Végig szaladtam rajta, a régi forrasz anyagot igyekeztem mindenhol eltávolítani, utána kapott új adagot. Nem volt semmit fennakadás.

 Annyira biztos voltam magamban hogy nem próbáltam ki a lezárás előtt, elvileg hiba nem lehetett ha nem zártam az érintkezéseket (azt végig néztem nagyítóval). Két komponensű ragasztóval a helyére raktam az ablakot és hagytam száradni.

Ilyen lett :

img_20190106_112337.jpg

Visszaépítettem az autóba és megnéztem az eredményt (mentem is vele) :

img_20190106_113434.jpg

A pálcika mind megvan, remélem sikerült orvosolni a gondot és így is marad.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://e36coupe.blog.hu/api/trackback/id/tr5515006198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása