E36 Coupe

E36 Coupe

Diagnosztika

2017. szeptember 06. - forgacsp

Előző posztomban emlegettem a diagnosztikát. Szerencsére ezek az autók már rendelkeznek némi intelligenciával a motor vezérlés terén ezért ezeket illetve a hibatárolót le lehet kérdezni. Az én autóm egy korai model ami azt jelenti hogy csak OBD megy rajta ami limitálja az elérhető opciókat viszont arra hogy hibát álapitson meg az ember elég. Perifériák lekérdezésére/programozására  is lehetőség lenne, mivel ilyennel az autóm nem rendelkezik (vagy nem olyan ami okos lehet vele kommunikálni) ezért ezt itt nem taglalom.

M50B25-ös motort egy Motronic vezértővel szerelték (Bosch) ez látja el a szondák jelei alapján a befecskendezés és gyújtás vezérlését.

bmw-e36-325i-motronic-ecu-0-261-200-402_1.jpg

Első megközelítésem az volt hogy veszek valami alap diag kábelt a szoftverrel együtt elég lesz nekem. Aliexpress-ről megrendeltem a Carsoft 6.5 nevű készletet amit ajánlottak az E36-hoz :

carsoft_cable.jpg

Sajnos itt az olcsóság kézenfogva járt az egyszerűséggel. Soros interface, szoftver lassú és megbízhatatlan. Leírás után kellett vadászni hogy be lehessen üzemelni. Miután ezeken átrágtam magam és szereztem egy régi gépet amin van fizikai soros port (csak azzal hajlandó kommunikálni) elkezdtem ismerkedni a dologgal.
Hibatárolót ki tudtam olvasni, törölni, szervíz lámpákat kikapcsolni és kb ennyi. Gyorsan eljutottam a felismeréshez hogy bizonyos dolgokat nem tudok megnézni élőadat nélkül, pl esetemben a lambdaszondát. Annyira nem volt rossz hogy hibakódot beírjon viszont érezhetően nem volt a toppon. Kétszer végigolvastam az internetet, fórumokra írtam, de csak nem akart menni ez a része ekkor döntöttem el hogy sajnos ez az ára tanulásnak van egy kábelem amivel lehet játszani de sokat nem ér. 

Elkezdtem tovább kutakodni, kérdezősködni mi lehet jó még az ODB-hez (ODBII-höz mint a tenger a bluetooth verzótól a kézi készülékig) mert fórum tapasztalatok alapján nem mindegyik tudja. Ajánlottak nekem egy DS150E típusú Deplhi készüléket (másolat) amit olyan tökélyre fejlesztettek Kínai fénymásolóiparban dolgozó mérnökök hogy már a saját tervezője sem tudná megmondani melyik az eredeti.

ds150e.jpg

Ehhez még szükség volt egy körcsatis átalakítóra amivel össze tudtam kapcsolni az autóval, a másik végén szerencsére ez már USB így szélesedett a köre az igénybe vehető laptopoknak.

1455739_1107.jpg

2016-obd-obd-ii-adapter-for-bmw-20-font-b-pin-b-font-to-font-b.jpg

Kaptam hozzá szoftvereket amiket gyorsan feltettem a gépre, vagyis akartam de nem. Nem látta az eszközt, nem akart települni és egyéb hibák keletkeztek. Informatikus lévén ezeket megoldottam, bevallom használtam az internetet is. Végül egy virtuális géppel sikerült elérni a kívánt célt amint egy Windows 7 foglal helyet. Megfér szerencsére mind a 2 hozzá adott szoftver egymás mellett (Deplhi, Wow).

Tapasztalataim jók mind a kettővel, le lehet kérdezni a hibatárolót, törölni lehet és a legfontosabb van elő adat. Össze tudtam állítani egy adatsort a lekérdezhető paraméterek közül ami számomra érdekes és ezek értékeit megjeleníti vagy grafikonos formában mutatja.

  • Fordulatszám jel
  • Terhelés jel
  • Légnyelő (légtömegmérő) jel
  • Lambda szonda jel
  • Feszültség

Így sikerült kitúrnom egy korábbi hiba kapcsán a lambda szonda hibát is, élő adatban láthatóvá vált hogy változó fordulatra és terhelési jelre sem ad vissza értékelhető adatot, magyarán szólva egy nagy nullát. Hibát még ekkor sem írt, majd valahogy hosszas piszkálásra valahogy mégis beledobott valamit, de hogy mit csináltam arra már nem emlékszem. Kerestem egy képet ez hogy is néz ,sajnos én nem mentettem el a sajátomat .

upload-106-92-582566730.jpg

Van egy érdekes funkciót amit még nem próbáltam, de terveim között szerepel. A DS150E-nek van egy memóriakártya nyílása ahova elvileg akár 32Gb SD kártyát is lehet tenni és az összeállított adatsor alapján menteni az adatokat menet közben. Majd a későbbiekben kielemezni mint egy telemetriát. Terveimben szerepel hogy használom az autót verseny körülmények között is ezért ez az oldala nagyon birizgálja a fantáziámat már kicsit olyan mintha értenék hozzá. Télen valószínűleg több időm lesz a kísérletezgetésre és frissítem a bejegyzést a tapasztaltakkal.

A bejegyzés trackback címe:

https://e36coupe.blog.hu/api/trackback/id/tr2012724634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jakabgabor 2022.08.08. 20:51:45

Közel 5 év távlatában mi a tapasztalatod vele? Azóta is használod? A diagnosztizálásra alkalmas szenzorok közül mindet látja, motor és a kasztni oldalról is? Előre is köszi (Y)

forgacsp 2022.08.15. 08:41:30

Hát az van hogy azóta nem kellett diagolnom, annyira stabilan fut a motor (és keveset megyek vele). Ebben még viszonylag kevés szenzor van ami "okos", nagyon egyszerű dolgokat lehet vele nézni pl ABS válaszol-e. Főként a motor élő adatait néztem vele, hibatárolóban elég ritkán ütött be valamit amit használni is lehet. A cucc megvan, alkalmazást fel tudom rakni ha kell.
süti beállítások módosítása