E36 Coupe

E36 Coupe

Első lépések ...

2018. január 23. - forgacsp

Régebb óta járok drift versenyekre rendezvényekre, illetve ki is próbáltam születésnap kapcsán egy erre épített autót. Ekkor kerültem kapcsolatba a Driftiskola csapattal, akik Tökölön szerveznek oktatásokat, illetve a versenyzők részére edzéseket. Nem volt merszem edzésre elmenni, feltételek sem voltak meg. Itt nagyrész profi pilóták vannak, komoly vonalvezetés és ehhez mérten a biztonsági szint is magas. Teljesen jogosan elvárják a részvevőktől az overál, sisak, oltórendszer meglétét és használatát (nyilván az oltórendszert csak abban az esetben, ha szükség van rá - ne legyen).
Ezt a beruházás (szó szerint és képletesen is) még nem történt meg ezért olyan dologban tudtam csak gondolkodni ahol ennél kevésbé "profi" a légkör, de ezzel egyetemben az biztonsági követelmények is alacsonyabbak.
Szerencsére a Driftiskola meghirdetett egy lelátóról a versenypályára programot ahova csatlakozni tudtunk és kontrolált körülmények között lehetett gyakorolni az alapokat. Az eseményhez nagyon jó támogatást adtak, gyakorlatilag csak az autót kellett vinni (ha nincs lehet bérelni) a gumi le-föl szerelését megoldották ott nagyon profi módon.

Készítettem egy klipet az eseményről, tanúságok utána:

 

Komoly élménnyel gazdagodtam, sokat javult az autóba és saját vezetői tudásomba vetett hitem. Sikerült megtapasztalni az autó igazi határait olyan helyen ahol nem veszélyeztetek senkit és semmit. Lehet nem is kell leírni, de nagyon tetszett. 12 pár gumit vittem az eseményre, 10 pár jutott hátra amiből 1 pár félig lejártat vittem haza az első kerekekről. 15" használt gumikat tettünk fel 185/56, 195/50 méretben amit egy barátom segítségével sikerült beszerezni. A technika jól szerepelt és megmutatta az irányt merre tovább. Következzék pontokba szedve min lehetne/kellene fejleszteni :

  • Beszélgettünk a szervezőkkel és mondták, hogy általában 3h elég szokott lenni, elfárad az ember testileg lelkileg. Ez be is következett. Főleg fejben éreztem soknak a dolgot, végén már nem mentek amik az elején igen. Ezen lehet fejleszteni gyakorlással, valamint fizikálisan is fel kell nőni a feladathoz. Akármennyi segítség, szervo is van az autóban ez komoly fizikai munka.

  • A megindításokhoz kuplungoltunk ennek eredményeképpen elfáradt a végére. Ennek beszerzése folyamatban, egy komolyabb darabot szeretnék készíteni az egyik erre szakosodott műhellyel (szintert nem szeretnék utcára valószínűleg kevlár lesz) Ezzel egyidőben pár egyéb munkát is el kellene végezni az autón (főtengely szimering csere, kardán tartó csapágy csere, váltó olaj csere stb.) szóval ez komolyabb beavatkozás lesz

    Így ennyi. Ebből esik ki pár feladat, 2018-ban sem fogok unatkozni. Remélem lesz még ilyen esemény én nagyon szeretném tovább fejleszteni magam ilyen téren.

  • Ülés akármennyire autentikus és sportos, annyit nem fog amennyit kellene. Ezt cserélni kell valamily olyanra, amit utcán is lehet legálisan használni, de nem esek ki belőle. Valamilyen 3-4 pontos biztonsági övvel, amivel ilyen esetekben be tudja magák kötni rendesen az ember, hogy a vezetésre lehessen koncentrálni.

  • Futóművön kell fejleszteni, billeg az autó, ami nem jó mivel puha. Gátlókon keményíteni kell, illetve tervezek gyári vastagabb stabrudak beszerzését, ami reményeim szerint segít orvosolni a problémát. Meg akarom őrizni az utcai használhatóságát ezért egy állítható lenne a legjobb viszont ez ha nem is aranyból van, de az ára megközelíti. Ez rövid távon nem fog megvalósulni kivéve, ha felbukkan valami best buy a neten.
    Ide tartozik a szilentek cseréje, ami tervben van jóval keményebbre.

  • Kormánymű elég lanyha, nem elég közvetlen sokat kell tekerni, illetve a kormányszög is kevés lévén érintettlen. Szerencsére az E36 kompatibilis az E46-al ilyen szinten és ott létezik gyári 2,7-et forduló amit megfelelőnek mondanak a hozzáértők. Egy ilyen beszerzését céloztam meg (Lila v Zöld címkés,  7852974712 a cikkszáma). Ez a kormányszögön nem segít. Szeretnék lépésenként haladni és kipróbálni merre változik utána foglalkozni a kormányszöggel (lehet ezen a szinten ez még lényegtelen)

  • Difi jól szuperált, amit kevésnek éreztem az a zárás a 2 kerék között. Nem bontottam meg, nem tudom ez lett-e módosítva. Tervezem elvinni revízióra, ahol reményeim szerint erre választ kapok, ha gyári akkor ennek módosítását fogom kérni, hogy legyen 45° körül a gyári 25° helyett.

  • Beépítettem mérőórákat az olaj nyomás, hőfok követésére. Ez tökéletesen működik, kivéve a panel rögzítése nem megoldott. A rázkódástól kiesik folyamatosan, ami elég zavaró menet közben.

  • Kaszni kérne egy kis merevítést (első-hátsó torony), nem tudom mennyit segítene de hátránya tuti nem lenne. Egyébként is tervezve van.

  • A nagypályán egy hosszabb menet után leállt az autó, szerintem fel-levegősödött az üzemanyag kis kerregés után megint beindult. Ezen egy puffer tartály segítene. Ezt a végére hagynám, ha már minden kész mivel komoly belenyúlást igényel (+ üzemanyag pumpa, csövezés, kábelezés).

  • 3.-ik fokozatban egy nagyobb kanyarban már belebutult, valszeg a motor kevés lesz hozzá. Ennek a fejlesztése jelen pillanatban inkább álom, ez hosszú távú terv és komoly beruházás (kompresszor vs turbo)

  • Felmerült bennem, hogy el kellene engedni az utcai projectet mert a kettő nagyon távol el egymástól. Főleg ennek a papírozási része, hogy street legal legyen (ez megemelné a költségeket is). Ennek a hátulütője, hogy trélerezni kell az autót, amihez vonóhorog, tréler stb kell. Nah ezek nincsennek meg jelenleg, de ettől függetlenül a fejemben ez szerepel, mint alternatíva. Kétségtelen előnye, hogy lehetne ütni vágni a tréler hazaviszi nem lábon kell kihordania, gumiknak is lenne hely stb.

  • Kapcsolódva az előző részhez jó lenne egy hidro kézi ne a kuplungot terrorizáljuk. Erre nem találtam olyan megoldást, ami az elképzeléseimnek megfelelne meg persze az hivatalos szerveknek. Nem utcai autó ennek jó részét megoldaná, lásd felül.

  • Lehet némi könnyítés is segítene az irányíthatóságban, itt limitáltak a lehetőségek. Üléseket nem szeretném kiszedni.

Így ennyi. Ebből esik ki pár feladat, 2018-ban sem fogok unatkozni. Remélem lesz még ilyen esemény én nagyon szeretném tovább fejleszteni magam ilyen téren.

A bejegyzés trackback címe:

https://e36coupe.blog.hu/api/trackback/id/tr2113596895

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása