E36 Coupe

E36 Coupe

Mi nem haldoklunk mi így élünk

2021. április 08. - forgacsp

Rég volt poszt, covid is van szóval szar a helyzet. Ami viszont jó hogy a blog továbbra is él egy kis pihenő után.

Pár szót a szünetről.
Nem adtam el az autót vagy adtam fel a felújítást, viszont amit igen az a csillag garázsban történő szerelés. Régóta gondolkodtam rajta hogy milyen jó is lenne, hely is megvolna rá csak valahogy nem akart elindulni a dolog. Covid adta meg a végső lökést, mivel viszonylag sok időt töltöttem itthon és valamivel el kellett foglalni magam.
Tervek készültek az álmok alapján aztán szépen kezdett kialakulni a koncepció. Az alapvető elképzelés egy könnyű szerkezetes, szigetelt, két beállásos garázs volt kis műhely résszel meg külső fedett területtel ahova ki lehet ülni nyáron.

(most ugrunk kicsit az időben)

Ez el is készült, most kb 80-90% készültségnél jár a dolog, hiányzik még a szigetelés meg a belső burkolat viszont használható az építmény, nem fúj be a szél és esik be az eső. Így leírva ez tök könnyűnek tűnik a valóságban azért elment pár tubus kence a fáradt meghúzódott izmok kezelésére. A munkafolyamatok nagy részét én végeztem, volt ahova szakember segítségét kértem pl ács munka, meg voltak azért segítőim a családomból.
Szóval most ott tart a dolog hogy bent pihen az autó szárazon, közel a szerszámokhoz ha javítani kellene. Javítani való pedig akad. Az elmúlt évben nem használtam igazán a autót, ennél fogva nem sok minden kopott rajta, talán az állásban jobban használódik.

Ilyen félkészen: 

garazs1.jpg

Ilyen meg majdnem készen :

garasz2.jpg

Hogy milyen lesz készen az csak sejtem, még nem tudom, majd kialakul. Belső képem nincs még ha szeretnétek akkor lövök pár fotót belülről is, bár ott még vár pár feladat.

A zárt garázs önmagában is rejt egy csomó lehetőséget pl szerszámok, gépek terén is. Erre majd igyekszem kitérni a posztokban, hogy mit használok és mi a tapasztalat vele.

Itt ragadnám meg az alkalmat hogy ha már újjáéled a blog kicsit változtassak a formátumon is annak érdekében hogy rendszeresebben kerüljenek fel írások az oldalra.
Eddig próbáltam területekre bontani a dolgot és tematikusan foglalkozni a dolgokkal viszont úgy látom hogy a napló szerű átfogóbb írás célravezetőbb lenne. Így a következőkben ömlesztve fogjátok kapni a történéseket.

Amit kérnék mindenkitől aki olvassa hogy nyugodtan lehet kérdezni kommentelni, igyekszem válaszolni  a kérdésekre. Részemről jó lenne látni a visszajelzéseket ha hasznosnak találjátok vagy építő jelleggel hozzászólnátok a témákhoz. Köszönöm előre is.

És hogy ne maradjon poszt autó nélkül :

2021-04-08_09_06_25-clipboard.jpg

To be continued ...

A bejegyzés trackback címe:

https://e36coupe.blog.hu/api/trackback/id/tr8116493858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jakabgabor 2022.08.08. 20:29:39

Ha jól gondolom, a két tetőrész között meghagytad azt a rést, hogy a légmozgás megakadályozza a túlzott párásodást. Eddig akárhol tároltam az autókat, vagy alulról vizesedett a pince miatt, vagy felülről, mert beázott. Örültem, ha már csak 70-75% volt a pára, de rengeteg cuccom ment tönkre emiatt. És ezen a ponton felbecsülhetetlen, hogy ez a tiéd, és azt csinálsz, és akkor, amikor akarsz. Nekem a bérelt sorgarázsban szélmalomharc, hogy összeszedjem a soron az összes tulajt, és rávegyem őket, hogy csináltassuk meg a szigetelést. A mai napig nem sikerült. Ezért én is valami hasonlót tervezek, szintén E36 -nak :) De az csak 23i.

forgacsp 2022.08.15. 08:38:33

Igen még megvan, bár tervezem hogy befejezem a garázst és belülről beborítom gipszkartonnal. Alulról rendesen elláttam szigeteléssel (magas nálunk a talajvíz) hogy sok esélye ne legyen a betonnak sem a vizesedésre. Ismerősnél azt láttam a legnagyobb gondnak. Otthon is fateromnak van egy akna, abban volt hogy térdig állt a víz, gondolhatod az mit okoz ha elkezd párologni(talán soha nem száradt ki teljesen). Utólag sajnos tényleg szélmalomharc, meg sok munka és pénz rendbe rakni ha nincs meg a rendes szigetelés
süti beállítások módosítása