Folyatva az előző posztot, beépítettük a tervezett lemezeket (3mm vastag lézer vágott acélötvözet) meg még egy kicsi pluszt is adtam hozzá.
Ott hagytam abba, hogy megvolt hozzá az erősítés, amit be kell hegeszteni, de mielőtt eljutunk ide szét kell szedni az egészet. Azon rágtam magam ha már ki lesz pakolva a szerszámos érdemes lenne már úgy visszarakni hogy ne keljen megint leszedni.
Vásároltam egy jól kinéző bontott hátsó hidat miről lepucoltam a dolgokat, és elkezdtem leszedni róla a rozsdát. Tesóm meg a 40t prés segítségével kikerültek belőle a szilentek is , amit gyanítok, hogy gyári volt még nem a legjobb állapotban. Elterveztem, hogy homokszórva lesz, ezért nagyon nem estem neki csak azokat bontottam ami gázos volt, kézi drótkefével kikapargattam a berágódott földet. Ezután lekentem az egészet 2x rozsdaátalakítóval/passziválóval hogy ne virágozzon ki, ha már le lesz szépen festve. Meglátogattam a közelben lévő műhelyt ahol a fékeket is csinálták és rájuk bíztam a dolgot. Egy hét múlva mehettem is érte, ilyen volt és ilyen lett.
Mint láthatjátok ez is piros lett, nekem így tetszik. Lehet ódivatú vagyok vagy nincs ízlésem de vállalom.
Közben megérkeztek a piros Strongflex szilentek is, ami elég szépen illeszkedik és nagyon stabilnak tűnik már most a házban. Így néz ki kint
Majd bent
A szilentek behelyezése nem nagy művészet. 3 részből áll fölső ,alsó és a fém stift. A fölsőnek van egy 2/3-os kör pereme (az az nem teljes kör mert a híd így van kialakítva) így értelemszerűen össze lehet rakni. A két oldal össze kell nyomni amennyire lehet majd a fém stift-et bele kell nyomni a közepébe. Ne felejtsétek el hogy be kell zsírozni mert összeszerelve nyikoroghat. Onnan jön a minden problémamegoldást kísérő, már már bántó mondatok sokasága, amivel a probléma nem oldódik meg viszont segít az ellazuláshoz szüksége állapot elérésében.
Ez olyan gyorsan ment mint a sorozatokban, ja nem. Nem volt vészes, de türelemmel kellett lenni amíg minden összeállt. A lengőkar szilenteket ebben a körben nem cseréltem, tervben van, de kell hagyni valami munkát későbbre is :)
Kaptam időpontot is a karosszériásnál, aki ismerős és úgy állapodtunk meg hogy szétszedjük ott a tesómmal ő megheggeszti és összerakjuk. Ez így leírva nem bonyolult, élőben sem igazán, ami nehezíti a dolgot az a berohadt csavarok. Az alsó hosszú lengőkar első bekötési pontjánál található csavarokat még otthon megáztattam csavarlazítóval 1-2 napig, utána ütve-csavarhúzóval kiszedtem hogy ne ott szívjunk vele. A féket nem kellett szerencsére szétszedni nagyon, leszedtük a nyerget majd 2 csavar fogta a fékcsöveket a lengőkarhoz. Így az egészet fel tudtuk kötni a kasztnira a fékkör megbontása nélkül.
Amint lejött a híd teljes mértékben indokolta a beavatkozást. Sajnos 2 bak is ki volt már szakadva majdnem teljesen, a másik kettőt „csak” körbe kellett varni. Miután felépítette a tartó sérült részeit, fel tudta rakni az erősítő lemezeket. Itt szerencsére nem kellett leszedni az üzemanyag tankot meg lehetett oldani anélkül is. Lekentük korróziójától festékkel hogy ha már így elkészült ne rohadjon szét.
Közben beesteledett nem tudtam szép képet csinálni a dologról :
Ezt kellett ide berakni :
Majd vissza az egész. Kifelé annyiból volt könnyebb hogy a difi-t húzta a gravitáció és az híddal együtt tudtuk leszedni. Visszafelé nem ment egyben, mert elég nehéz és nem tudtuk úgy emelni, hogy a rögzítő csavarokra is passzoljon. Megküzdöttünk vele, de győztünk. Tapasztalatok alapvetően pozitívak, de beárnyékolta a dolgot egy csörgés ami az akció előtt indult és nem akart elmúlni. De az egy következő poszt témája lesz.