E36 Coupe

E36 Coupe

Karosszéria#2

2019. január 21. - forgacsp

A karosszériával kapcsolatban két dolog is történt, amit meg tudok osztani, az egyik jó a másik nem annyira. Kezdem a jóval, eljött a karácsony és toronymerevítőt hozott :)

Hatalmas szerencsém volt úgy érzem. Az a nap is hasonlóan kezdődött mint a többi, böngészgettem olvasgattam, majdnem egyszer csak az egyik csoportban megjelent egy hirdetés erről :

img_20181223_105930.jpg

Kissé izgatott lettem mivel árban és távolságban is rendben volt a dolog. Írtam a srácnak, hogy másnap megyek érte. Szerencsére addig csak ígérgetők voltak, így szerencsésen meg is vettem a dolgot. Előzőleg említettem hogy ez volt kinézve mert valahogy a Wiechers motorsportos múltja meggyőzött róla hogy ez nem csak plusz súly hanem mint működő alkatrész fog az autóban reszt venni.

Rohantam haza gyorsan be is szereltem az elsőt, Méretpontos lévén a beszereléssel kapcsolatban gond nem volt. 3-3 csavart kellett oldani mind a két oldalon, berakni a toronymerevítőt majd vissza az egész.

Ilyen beszerelve:

img_20181223_110818.jpg

Hátsó torony merevítőhöz van gyárilag csavar (nem kaptam meg) amivel a toronyhoz lehet permanensen rögzíteni annak kifúrása után. Nah ezt én nem akartam ismerve a rozsdásodási hajlamot. Kicsit lebontottam a kárpitot, kivágtam a megfelelő helyet neki és egy gumikalapáccsal beütöttem hogy befeszüljön a tornyok közé. Tudom ez messze nem ideális megoldás de amíg nem találok ki jobbat így marad.  Erről nem készítettem fényképet, talán annyira nem is érdekes a dolog.

 Természetesen kipróbáltam az autót érezhető-e a változás, megmondom őszintén a különbség számomra nem volt nyilvánvaló. Lehet egy erősebbet kell menni vele, vagy Tökölön kiforrja magát és be tudok nektek számolni a pozitívumokról. Előzőleg már beszereltem alulra egy M3 x-brace merevítőt, ami teszi a dolgát, lehet az megadta a merevítést a dolognak és ez már annyira nem érezhető.

 Viszont lenne itt egy másik dolog amiről szeretnék írni és talán ennél fontosabb. E36 hátsó difi  keret bekötési pontja nyúzás hatására hajlandó elengedni magát (E36/E46 betegség), és meg is történt.

 repedes.jpg

A képen látható hogy a jobban terhelt oldal hátsó bekötési pontnál repedések vannak ami nem jó. Valahogy előre láttam a dolgot mert megvettem már hozzá a lézervágott lemezeket amit fel lehet hegeszteni.

img_20190119_152218.jpg

Ezzel tudjuk megerősíteni az alsó részt, hogy ne nyíródjon el megint főleg ha tömör szilent van benne. Ehhez szakember kell aki nálam jobban tud heggeszteni, ugyhogy ez folyamatban van. Amint eélkészült frissítem a posztot.

Gondolkodtam egy felső megerősítésben is, ez még tervezés alatt van. Úgy nézne ki a dolog hogy a toronymerevítő összekötné a tornyokat valamint letámasztana alulra a bekötési pontok tetejére amivel merevítené azt.

mason-engineering-bmw-rear-e30-m3-racing-x-_57.jpg

Ehhez kellene kicsit furkálni meg alakítani, de talán ez lenne az ultimate megoldás a dologra anélkül, hogy be ne csövezném az autót. Lehet hogy ez minden gond nélkül átmenne a műszakin is :)

A bejegyzés trackback címe:

https://e36coupe.blog.hu/api/trackback/id/tr2614520802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása