E36 Coupe

E36 Coupe

Kormány, sebességváltó és kézifék + kárpit

2017. október 10. - forgacsp

Amikor hozzám került az autó elégedettséggel konstatáltam hogy a kormány-sebváltó-kézifék háromszögben nem követtek el merényletet ellenem, "csak" el van kopva. Mondjuk a kopás mértéke elég igénytelen előző tulajra enged következtetni, optimista (lehet hogy egy másik ismert szó jobban illene ide) lévén azt feltételezem itt spórolta meg amit a motorra elköltött. A kormány nekem nagyon bejön Mtech 2 néven került be az anyakönyvbe.

img_20170305_184403.jpg

Nem a légzsákos verzió, de az nem is tetszik nekem annyira. Tuti biztonságosabb ugyanakkor próbálom elkerülni az olyan helyzeteket ahol használnom kell, remélem sikerül. Nézegettem egy darabig az elkopott leszakadozott bőrt rajta, ami ugyan nem akadályozott a mindennapi használatban de volt egy olyan igénytelen érzésem tőle.
Nem amiatt hogy ha más látja mit szól hozzá, ez belülről jött.

Levettem a kormányt, ami viszonylag könnyen lejött egy központi anya fogja a dudagomb alatt. Érdemes a kormány lehúzásakor az anyát nem teljesen letekerni (maradjon pár menet rajta) mert a kormány agy rá tud gyógyulni a kormány oszlop ricnijére. Kitámaszt, erősen megfog két oldalt és szépen le lehet szedni viszont hirtelen enged, ha nincs ott az anya hogy megfogja az elszabadult kormányt eléggé fejbe tudja suhintani magát az ember. Fontos hogy tekerjük egyenesbe a kormányt mielőtt levesszük (vagy össze is lehet jelölni) hogy kb ugyanoda kerüljön vissza.
A sebességváltó gomb következett a sorban.Itt elkövettem azt a hibát hogy nem néztem meg hogy kell leszedni. Nekiestem majd némi birkózás árán sikerült lehúzni. Akkor láttam hogy középen van egy csavar ami egy stiftet feszít szét ami belerögzíti a sebváltó kar tetejébe. Amit még észrevettem hogy valakit már foglalkoztatott a dolog mert némi ragasztó nyom is volt benne. Megoldotta hogy ne mozogjon.
Ahogy ez is lent volt mentem a kézifék karhoz. Az én esetemben ez is bőrrel van bevonva ami nagyon prémium érzést kelt ezért meg akartam ezt őrizni, megy a többiekkel. A leszedése megkívánt némi fizikai erőt, ezzel szívtam legtovább. Két dolgot kell egyszerre csinálni úgy hogy ne tépje ki a kart az ember a helyéről, forgat és húz. Egész jó volt a napi hőmérséklet amikor hozzáfogtam, mire végeztem rendesen belemelegedtem a dologba. Szerencsére probléma mentesen lecsusszant.
Alakult hozzá megfelelő tőke körbekérdeztem kit tudnak ajánlani. Budán találtam egy műhelyt, weblapjuk nem túl részletes, viszont többen is írták hogy szépen dolgoznak. Bepakoltam a dolgokat , felhívtam telefonon egyeztettünk időpontot és ellátogattam Budán a Flórián tér szomszédságában egy tízemeletes ház alagsorában található műhelybe. Megbeszéltük mit szeretnék, nem kértem M-es varrást , csak sima feketét mert a beltérhez azt éreztem megfelelőnek. 
2 hét alatt elkészült a mester a bőrözéssel ami nekem nagyon tetszik. Szép igényes munka nem hivalkodó ugyanakkor jó megfogni, minőség érzetet sugall. Beszerelése zökkenőmentesen ment, Schmiedmann-nál rendeltem a sebességváltóra emblémát mivel a leszedéskor szétvált és így már nem akartam visszarakni.
Sajnos az ovális fajtából nem volt 3 csíkos csak M betűs úgyhogy azt raktam be. Létezik kerek verzió is a kettő nem összekeverendő (oválisba belemegy a kerek csak nem néz ki jól).

Kapcsolódó kép

Tetőkárpiton valaki kiélte kárpitos érdeklődését és újra húzta. Nem néz ki rosszul csak lóg, mondjuk ez így eleve ellentmond egymásnak mert hogy nézne ki jól ha lóg. Átfogalmazva ahol nem lóg ott nem rossz. Megpróbáltam visszaragasztani, mivel úgy láttam a kárpit szivacs hordozó része rendben van, csak a papír/müa részről vált el ami hordozza. Többek javaslatára beszereztem egy ilyen kontakt ragasztót :

Jelentem eleinte jó volt, utána ugyanúgy levált. Nem tudom mi volt a probléma, lehet le kellett volna kicsit csiszolni a hordozó felületét hogy jobban tapadjon, de annyi hely nem volt. Ez van, tanúság el kell vinni kárpitoshoz aki megcsinálja normálisan és nem bénázok vele elköltve ugyan azt a pénzt fölöslegesen
.
Ha már kárpitos, találtam egy szakit aki eddig egész szépen dolgozik, azért nem tökéletes mert a határidő nála is elég rugalmas. Szokásos szakadás volt a vezető ülés bordatámaszánál (kikopott a ki beszállás miatt), ezt csináltattam meg vele tesztmunkaként. Felugrott az egyik FB csoportban hogy valaki bont coupe-t olyan kárpittal mint az enyém, közel volt elmentem megnézni. Sajnos nem combtámaszos volt a garnitúra, de az eladónak annyira kellett a pénz hogy elég kedvező áron odaadta. Nekiestem egy szőnyegtisztítóval, ami kiszedett belőle egy valag szennyeződést, jó kiszárítottam majd átadtam a kárpitosnak hogy készítsen a 2 ülésből 1-et. Sikerült, elég szépen megoldotta. A listáról lehúztam egy megoldandó gondot.

Maradt viszont az ajtókárpit ami nehezebb dió. Figyelem a hirdetéseket egy ideje, de mintha kifogytak volna a kárpitok főleg ami jó állapotban van és bőrös. Lehet hogy tényleg ez a vége a E36 alkatrész cunaminak. E46-ból válogatni lehet, most az ami nagyon megy.

Mindenesetre találtam egyszer csak egy olyan ami ha nem is pont olyan, de ki lehet belőle hozni amit akarok. Megalkudtam, elküldte a srác. Annyit már tudtam a hirdetésből hogy hiányos, vezető oldali ajtópanel nem volt benne, meg az első kárpitok felső rögzítő eleme hiányzott. Körbenéztem ez beszerezhető-e ,de sajnos ha van is kárpit (akármilyen állapotban) az egybe van amit nem szerettem volna. Ajánlottak egy Dunaújvárosi srácot aki nyomtat 3d-ben pl felső sínt, de azt jegeltem vész esetére mert össze akartam házasítani az enyémmel, ha lehet. Szerencsére a 2 hátsó kárpit szinte tökéletes, műbőr + bőr kombó ki kellett tisztítani és fel is ugrott a helyére.

Az elsőn kellett alakítani mivel nekem nagyzenés (2 hangszóró az ajtóban) szett van benne ez meg nem olyan volt. A vezető oldalin 1 hangszóró nyílás van a másikon semmi. Mondjuk ezt nem nagyon értem a mai napig, de gondolom ez valami alap felszereltség volt. Időközben arra is rájöttem hogy lehetett itt valami ráncfelvarrás mert az a nyílás sem egyezett ami megvolt, kisebb az átmérő mint a hangszóróé. Nem estem kétségbe, kölcsönkértem a kollégától a Dremmel típusú kéziszerszámot és szépen a bejelölés mentén kivágtam a lukakat majd visszacsiszoltam. Szerintem szép lett majd készítek képeket és felrakom ide, egyetlen hiba hogy a hangszóró széle hullámos az eredetin hogy kövesse a kárpit vonalát viszont az új kárpit egyenes ott ahol a másikban volt hullám. Forgattam egy kicsit amíg megtaláltam azt a pozíciót a hangszóróknak ahol legkevésbé áll el, kicsit megfeszítetten a rögzítő lemezzel a másik oldalon, most elég jól illeszkedik

A ragasztgatással kicsit meggyűlt a bajom mert a paneleken szokásos helyen a kárpit rögzítő idomok elengedtek és ezeket vissza kellett ragasztani. Sajnos a dobozokat az istennek sem tudom úgy odarakni hogy ne engedje el a ragacs. Két komponensű epoxy-val próbálkoztam, az összes többi műa vagy papír alapú idomot visszaragasztotta atom fixen, kivéve ezeket. Következő próbálkozásra Sika Flex fekete szélvédő ragasztót tervezek bevetni, azt mondják az talán megfogja.
Ajtó panel még a kárpitosnál, a hétre ígérte a bőrözést, meglátjuk mennyire sikerül tartani a határidőt.

Update (2017.11.21) Sajnos bejöttek a rossz érzéseim, a kárpitosnak nem sikerült olyan szinten megugrani a feladatot ahogy szerettem volna. Puklis, hajlatokban úgy van meghúzva a bőr, hogy sugárirányban kirajzolódnak rajta a rostok, egyszóval csúnya. Bekentem bőrtisztítóval ami adott neki egy kis matt felületet, de nem szép még így sem max elviselhető. Nem értek hozzá, információimat a netről szedtem ez alapján szivacsot vagy valamilyen gumis anyagot kellene a bőr alá rakni, hogy ne legyen puklis (vagy lecsiszolni a panelt majdnem olyan tökéletesre mintha festené az ember) ez úgy tűnik nem történt meg. Keresek másik kárpitost, aki olyan minőségben meg tudja csinálni, hogy nekem is tetszen.

A bejegyzés trackback címe:

https://e36coupe.blog.hu/api/trackback/id/tr7412807554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása